Kampanie kierowane na sieć wyszukiwania pozwalają wyświetlać reklamy w wyszukiwarce oraz innych witrynach Google, a także w wyszukiwarkach będących partnerami w sieci wyszukiwania. Istnieje kilka typów kampanii wykorzystujących wyszukiwarkę jako miejsce pojawiania się reklam.
Standardowa kampania linków sponsorowanych
Podstawą wyświetlania reklam są w niej słowa kluczowe, za którymi kryją się zwroty najtrafniej opisujące reklamowane produkty i usługi. Po ich wpisaniu w wyszukiwarkę użytkownik zobaczy reklamy tekstowe adekwatne do szukanej frazy. Zaletą tego typu kampanii jest szybkie dotarcie do dużej liczby odbiorców oraz możliwość kontrolowania wyświetlanych słów kluczowych, budżetu oraz harmonogramu wyświetlania reklam. Do kampanii warto dodać liczne rozszerzenia, które uatrakcyjnią przekaz i pozwolą na zakomunikowanie większej liczby szczegółów o reklamowanych produktach/usługach.
Remarketing w wyszukiwarce (RLSA)
Listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce umożliwiają trafienie z przekazem reklamowym do osób, które wcześniej odwiedziły reklamowaną witrynę. Aby do nich trafić należy wcześniej stworzoną listę remarketingową dodać do grupy reklam zawierającej specjalnie dobrane słowa kluczowe i odpowiednio skrojone teksty reklam.
Promowanie aplikacji mobilnych w sieci wyszukiwania
Zastosowanie tej formy reklamy pozwoli przybliżyć użytkownikom Twoją aplikację mobilną i zachęcić ich do jej pobrania. Aby to uczynić, należy dobrać słowa kluczowe opisujące jej przeznaczenie, funkcje, charakterystykę. Do stworzenia atrakcyjnych reklam wykorzystywane są szczegóły aplikacji ze sklepu Google Play.