-
Gdzie szukać nowych słów kluczowych do kampanii AdWords? Cz. 2
- 13 lis, 2017
- Edyta Stasiak
- Komentarze: 6
W ostatnim wpisie przedstawiłam sposoby na rozbudowanie listy słów kluczowych za pomocą narzędzi i opcji związanych bezpośrednio z panelem AdWords. Tym razem zaprezentuję zewnętrzne narzędzia, które powstały, by praca nad rozwijaniem bazy słów kluczowych była łatwiejsza. Do dzieła :)
Z racji, że Boże Narodzenie zbliża się wielkimi krokami, postanowiłam sprawdzić, jak ciekawie mogę rozbudować frazy związane z upominkami pod choinkę. W każdym z narzędziu szukałam propozycji dla słów: prezenty świąteczne dla firm. Jak sprawdziły się poszczególne opcje?
Narzędzie, które znajdziesz pod adresem keyword.io pozwala znaleźć propozycje słów kluczowych do wpisanych przez nas fraz, głównie do długiego ogona i… to wszystko. Jedyne, co mogę zrobić w dalszej kolejności, to wyeksportować słowa do pliku tekstowego, Amazon Keyword Tool lub skopiować do schowka i wykorzystać w dowolny sposób. Dla specjalistów AdWords nie jest niestety idealne. Dlaczego? Dla frazy “prezenty świąteczne dla firm” uzyskałam 88 podpowiedzi, z czego wartościowych było 15. Wśród propozycji znalazło się wiele odwołujących do prezentów dla członków rodziny i znajomych oraz związanych z kwestiami prawnymi dotyczącymi VAT-u za zakupione prezenty.
Kolejnym narzędziem o podobnej funkcji jest keywordtool.io. Tu, poza propozycjami słów kluczowych, możesz zobaczyć statystyki dotyczące prognoz liczby wyświetleń, szacunkowego CPC oraz konkurencyjności w AdWords, mierzonej w 3-stopniowej skali. Niestety, narzędzie nie posiada bezpłatnej wersji próbnej. Zatem, o ile nie jesteś gotowy zapłacić 88 dolarów miesięcznie (najdroższa wersja gwarantuje dostęp do wszystkich statystyk), narzędzie to daje te same możliwości, co keyword.io.
Dzięki ubersuggest.io masz dostęp do nowych słów kluczowych, których, według twórców narzędzia, nie znajdziesz w planerze słów kluczowych Google. Podpowiedzi dotyczące słów kluczowych wyświetlają się w formie alfabetycznie ułożonej listy, którą można pobrać lub wyświetlić w formie tekstu. Narzędzie pozwala też na zobaczenie trendów wyszukiwania pochodzących z Google Trends, dokonanie bezpośredniego wyszukiwania w Google lub dalsze poszukiwanie słów, powiązanych z wybranym przykładem z listy.
Senuto jest narzędziem służącym głównie specjalistom SEO, jednak również ci zajmujący się kampaniami AdWords znajdą tu coś dla siebie. Narzędzie umożliwia wykonanie analizy widoczności strony w wynikach wyszukiwania, analizy konkurencji oraz szans na wzrost ruchu z witryny. Najbardziej interesująca z mojego punktu widzenia jest zakładka “Baza słów kluczowych”. Znajdziesz tu propozycje nowych słów (moje nie miały wielu synonimów ze względu na szczegółowość), możesz również zobaczyć statystyki dla fraz wybranych przez Ciebie oraz tych znalezionych w innych narzędziach. Poszczególne kolumny pozwalają poznać średnią miesięczną liczbę wyszukiwań, szacowany CPC oraz trendy dotyczące danego wyszukiwania. Wersja płatna odkrywa dostęp do narzędzia wyznaczającego powiązane słowa kluczowe lub innego, które pozwala odkryć dane “not provided” dla danej domeny.
W narzędziu semrush.com uzyskasz wiele interesujących danych, choć są one dostępne na poziomie pojedynczego słowa kluczowego. W przypadku frazy prezenty świąteczne dla firm możesz poznać statystyki dotyczące wyników organicznych oraz płatnych, w tym liczby wyszukiwań, konkurencyjności oraz szacunkowej stawki CPC. Strona podaje też propozycje innych słów kluczowych, a nawet reklam konkurentów wyświetlających się na podobne frazy, dzięki czemu sprawdzisz szybko, co umieszczają w swoich tekstach. Darmowa wersja narzędzia umożliwia wykonanie dziesięciu wyszukiwań.
Google Trends nie jest narzędziem służącym stricte poszukiwaniu nowych słów kluczowych, jednak może się sprawdzić przy bardziej ogólnych frazach, dla których pokazuje podobne wyszukiwania. Ciekawą opcją jest możliwość sprawdzenia sezonowości występowania danych wyszukiwań oraz porównania różnych fraz między sobą. Dzięki temu możesz zdecydować, która wersja słowa kluczowego będzie częściej wyszukiwana. W narzędziu można wybrać określony kraj, przedział czasowy, tematykę oraz źródło badania trendów – może to być wyszukiwarka Google, grafiki, wiadomości, YouTube lub Zakupy Google.
Niemal każde z testowanych przeze mnie narzędzi miało wartościowe zastosowanie w rozszerzaniu listy słów kluczowych i zbieraniu informacji o nowych frazach. Zachęcam do samodzielnego testowania i znalezienia najbardziej pomocnego rozwiązania :)
Pierwsza część tematu znajduje się tutaj:
Komentarze
-
-
Roman
- lis 13 2017
-
Dzięki za zestawienie!
Ja tylko od siebie dodam, że czasem im więcej narzędzi tym gorzej ;) zjadają bardzo dużo czasu. Przy tworzeniu list słów kluczowych korzystam głównie ze strony klienta, keyword.io w celu znalezienie dokładniejszych słów, Google Keyword Tool i Google Trends, przydaje się też słownik języka polskiego i słownik synonimów :)
Pozdrawiam
-
-
Edyta Wsół
- lis 13 2017
-
Dlatego dobrze, że jest wybór i każdy może znaleźć najbardziej przydatne narzędzie :)
-
-
Damian Sałkowski
- lis 13 2017
-
Dzięki za uwzględnienie Senuto. :)
-
-
Tom
- cze 20 2018
-
Wielkie dzięki za zebranie tych wszystkich narzędzi w jednym miejscu :) Wyszło z tego całkiem przyjemne i przydatne zestawienie.
-
-
Marta
- lip 5 2018
-
Do tej pory korzystałam po prostu głownei z uber suggesta, ale dobrze wiedzieć, że podobnych narzędzi jest znacznie wiecej :)
-
-
Mateusz
- wrz 17 2018
-
Miałem nadzieję, że znajdę nowe narzędzia. Mimo wszystko dzięki za zestawienie wszystkiego w jednym miejscu.