Dobór słów kluczowych do kampanii AdWords – gdzie szukać pomysłów? Cz. 1

  • 26 paź, 2017
  • Edyta Stasiak
  • Komentarze: 5

Słowa kluczowe, służące wyświetlaniu reklam AdWords są podstawą kampanii kierowanych na sieć wyszukiwania. Ich przygotowanie będzie Twoim zadaniem na etapie tworzenia nowych kampanii lub rozbudowy istniejących. Sprawdźmy, gdzie warto zajrzeć w poszukiwaniu propozycji nowych słów.

Strona docelowa klienta

Punktem wyjściowym do stworzenia listy słów kluczowych jest witryna, którą będziesz reklamować. Zwykle oferta podzielona jest na różne kategorie, którym powinien odpowiadać podział w Twojej kampanii. Możesz zatem przystąpić do analizy poszczególnych zakładek i wypisać wszystkie interesujące klienta słowa.

Planer słów kluczowych

Gdy już posiadasz listę słów stworzonych na bazie strony docelowej, warto sprawdzić, czy wszystkie z nich mają wyszukiwania* oraz poszukać podobnych słów, które pozwolą rozbudować Twoją listę. W tym celu warto wykorzystać googlowe narzędzie – planer słów kluczowych. Pozwala ono sprawdzić prognozy wyszukiwań dla wpisanych słów oraz znaleźć dodatkowe frazy powiązane z analizowanymi. Może się bowiem okazać, że niewielka część wybranych przez Ciebie słów posiada wyszukiwania, wówczas warto skorzystać z podpowiedzi. Wyszukiwanie można też przeprowadzić na bazie strony docelowej lub kategorii Twoich produktów lub usług – w ten sposób być może odnajdziesz inne grupy słów, które posłużą do wyświetlania reklam, a o których nie pomyślałeś.

Planer słów kluczowych

Widok pierwszej strony planera słów kluczowych

 

 Planer słów kluczowych

Widok statystyk dla analizowanych słów kluczowych i propozycji nowych słów

Dodawanie słów kluczowych z poziomu grupy reklam

Google oferuje kolejną możliwość znalezienia dodatkowych słów kluczowych na poziomie panelu AdWords i zakładki słowa kluczowe. Klikając w wybranej grupie reklam przycisk +SŁOWA KLUCZOWE pojawi się pole, w którym można dodać nowe słowa kluczowe, a po jego prawej stronie znajduje się okno z propozycjami od Google. Wyświetlają się tam słowa tematycznie powiązane z tymi, które już zostały umieszczone w grupie reklam oraz propozycje pokrewnych haseł, zgrupowane w przejrzyste listy.

Dodawanie słów kluczowych z poziomu grupy reklam

Widok okna z możliwością dodania nowych słów do grupy reklam

Przeglądanie raportów wyszukiwanych haseł

Zarówno w panelu AdWords, jak i Google Analytics masz możliwość przeglądania słów, jakie zostały wpisane przez użytkowników, którzy kliknęli w Twoją reklamę. Najczęściej raporty te służą wyszukiwaniu wykluczających słów kluczowych, jednak jest to też dobre narzędzie do wyszukiwania nowych słów, które można dodać do kampanii. Okazuje się ono przydatne zwłaszcza w przypadku kampanii produktowych. W nich reklamy generowane są na podstawie danych produktu z konta Merchant Center, gdzie znajdują się opisy poszczególnych produktów. Może się zdarzyć, że w raporcie znajdziesz nowe produkty dodane do feeda, o czym wcześniej nie zostałeś poinformowany. Znajdziesz w nim też najczęściej konwertujące wyszukiwania, które warto umieścić w kampanii jako nowe słowa kluczowe.

Raport wyszukiwanych haseł Google AdWords

Lista wyszukiwanych haseł w panelu AdWords

Powyższe możliwości rozszerzania kampanii o nowe słowa kluczowe są bezpośrednio związane z samym panelem AdWords. W kolejnej części artykułu postaram się przybliżyć zewnętrzne narzędzia służące rozbudowywaniu list słów kluczowych oraz ich analizie.


Druga część tematu znajduje się tutaj:

 

*prognozy z planera słów kluczowych bywają niedokładne, dlatego warto uznać je za dane poglądowe i nie sugerować się w tworzeniu strategii – od czerwca 2017 roku planer pokazuje takie same prognozy wyszukiwań dla podobnych słów kluczowych, np. torba, torby i pod żadnym pozorem nie należy sumować wyników z obu wierszy

Komentarze

Michaś
  • gru 9 2017
Kampanie adwords to zanakomita sprawa... pozdrawiam
Michał
  • sty 31 2018
Solidny artykuł. Znalazłem w nim kilka interesujących mnie zagadnień:)
    Edyta Wsół
    • sty 31 2018
    Dziękuję i cieszę się, że informacje się przydają :)
Tomek
  • lut 2 2018
Przyda się każdemu :)
salezjanie
  • mar 20 2018
Bardzo fajny blog :)