-
Potencjał zakładki Wymiary w panelu AdWords [cz 2.]
- 7 mar, 2016
- Edyta Stasiak
- Komentarze: 0
Wymiary w panelu AdWords to skarbiec pełny szczegółowych danych o Twoich kampaniach. Chcesz się dowiedzieć, jak zdobyć bezpłatne kliknięcia w reklamy lub sprawdzić, ile trwają połączenia telefoniczne wykonane dzięki reklamom? Przedstawiam, gdzie znaleźć te informacje.
Wyszukiwane hasła
Do Wymiaru Wyszukiwane hasła warto zajrzeć, by sprawdzić, jakie frazy wpisali użytkownicy w wyszukiwarkę zanim kliknęli w reklamę. O ile nie stosujesz w kampaniach dopasowania ścisłego, dane w tym Wymiarze będą cennym źródłem nowych słów kluczowych oraz wykluczeń. Dzięki analizie danych możesz sprawdzić, z jakimi słowami kluczowymi najczęściej powiązane były zapytania, co pozwoli Ci podnieść stawki dla dobrze konwertujących fraz oraz obniżyć lub wykluczyć te, które nie przynoszą oczekiwanych efektów. Co więcej, zawartość Wymiaru Wyszukiwane hasła może Ci pomóc w rozbudowywaniu listy słów kluczowych w kampanii. Dane z tego Wymiaru znajdziesz również na koncie Google Analytics, jednak dzięki Wymiarom możesz wszystko sprawdzić z poziomu panelu AdWords.
Płatne i bezpłatne wyniki wyszukiwania
Ciekawe informacje możesz odnaleźć w Wymiarze Płatne i bezpłatne wyniki wyszukiwania. Pokazuje on, jaki jest efekt działania Twoich reklam AdWords, gdy na tej samej stronie wyników wyszukiwania Twoja strona nie pojawia się w wynikach organicznych. Ponadto, zobaczysz, jak wyniki organiczne wypadają bez jednoczesnej obecności reklamy oraz jaka jest wydajność wyników płatnych i bezpłatnych przy współobecności na tej samej stronie wyszukiwarki. Może się okazać, że więcej kliknięć uzyskasz z bezpłatnych wyników wyszukiwania w momencie, gdy reklama na tej samej stronie znajduje się na jednej z niższych pozycji.
Automatyczne miejsca docelowe
Podczas gdy Wymiar dotyczący wyszukiwanych haseł sprawdza się przy optymalizacji kampanii kierowanej na sieć wyszukiwania, istnieje inny, dedykowany kampaniom w sieci reklamowej. Pozwala on sprawdzić statystyki dotyczące automatycznych miejsc docelowych, na których pojawiają się Twoje reklamy. Analizując dane przy każdym linku będziesz w stanie stwierdzić, które z nich są opłacalne i generują konwersje, a które “pożerają” nieefektywnie Twój budżet. Wartą uwagi opcją jest możliwość posortowania linków z podziałem na grupy reklam. Należy pamiętać, że to samo miejsce docelowe może bardzo dobrze sprawdzać się w przypadku grupy z reklamami tekstowymi, ale dużo gorzej wypada dla reklam graficznych. Spojrzenie do Wymiarów pozwoli Ci wykluczyć daną witrynę w jednej grupie reklam, a nie w całej kampanii.
Bezpłatne kliknięcia
Interesującym wymiarem są Bezpłatne kliknięcia, które można traktować jako raport interakcji z reklamą – system pokazuje, jak na użytkowników oddziałują różne elementy składowe reklamy. Należy zaznaczyć, że Google dopuszcza uzyskanie darmowych kliknięć dla niektórych części reklamy. Przykład? Jeżeli posiadasz animowaną reklamę, którą należy rozszerzyć, by zobaczyć ją w całości, rozwinięcie reklamy będzie traktowane jako bezpłatne kliknięcie, jednak po przejściu na stronę docelową zostanie naliczona opłata. We wspomnianym Wymiarze zobaczysz, jak wiele osób rozwinęło reklamę oraz ile z nich kliknęło w docelowy adres. Inną mierzoną akcją jest liczba wyświetleń reklamy, nad którą użytkownik trzymał kursor przez ponad sekundę.
Szczegóły połączeń
Jeżeli używasz numeru Google do przekazywania połączeń, powinieneś zajrzeć do Wymiaru Szczegóły połączeń. Tu znajdziesz informacje o tym, kiedy zostały zrealizowane połączenia, ile sekund trwały, jaki był numer kierunkowy dzwoniącego, a przede wszystkim, zobaczysz, które kampanie i grupy reklam generują najwięcej połączeń. Mając te dane będziesz mógł przykładowo zwiększyć budżet na te kampanie, w których najczęściej pojawiają się telefony od klientów.
Szczegóły kampanii i Szczegóły grupy reklam
Ostatnie dwa Wymiary grupują w jednym miejscu wszelkie statystyki dotyczące wszystkich kampanii i grup reklam, włącznie z aktywnymi numerami telefonów, rozszerzeniami linków do podstron, wykluczeniami, odrzuconymi reklamami, dostosowaniem stawek itp. Możliwości przeglądania danych są bardzo duże – panel AdWords umożliwia dodanie kilkudziesięciu kolumn, zachęcam do samodzielnego sprawdzenia tej możliwości online :) Przydatnymi kolumnami mogą okazać się te ukazujące liczbę odrzuconych reklam, słów kluczowych lub numerów telefonów. Szybkie wyłapanie błędów pozwoli Ci równie sprawnie je wyeliminować.
Wykorzystywanie danych kryjących się w Wymiarach pozwoli Ci wygrać z mniej doświadczonymi reklamodawcami i sprawi, że będziesz w stanie zmaksymalizować efekty prowadzonych działań poprzez lepszą i skuteczniejszą optymalizację. Wyświadcz sobie, swoim klientom przysługę i częściej zaglądaj do Wymiarów :)
Opis poprzednich Wymiarów znajdziesz tutaj.
Komentarze